پی ال سی فتک

معرفی و تاریخچه FATEK

 FATEK Automation Corporationتوسط گروهی از محققان در سال 1992 تاسیس شد و هم اکنون از تولید کنندگان برتر و خوش نام کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی(PLC)در تایوان می باشد. توجه این شرکت به کیفیت و کارآیی بالا و طراحی فشرده در زمینه PLCباعث محبوبیت روزافزون FATEKدر بازار اتوماسیون صنعتی شده است.

هدف FATEKایجاد اعتماد به نام تجاری و علاقه مندی مشتریان به آن می باشد. از آنجاییکه پیشرفت بر محور گسترش تکنولوژی و مدیریت کیفیت را دنبال می کند، همواره تلاش بر ارایه محصولات با کیفیت بالا و قیمت رقابتی را دارد و اعتبار و شهرت FATEKدر دهه گذشته نتیجه این تلاشها می باشد.

مشخصات شرکت

تا به امروز FATEKسهم قابل توجهی از بازار PLCرا به خود اختصاص داده است و بخش بزرگ فروش به بازار جهانی از طریق نمایندگان فروش در سراسر جهان صورت می پذیرد که به دلیل امکان سرویس دهی بهتر به مشتریان در محل حضور نمایندگان از استقبال قابل توجهی برخوردار شده است. نرخ رشد فروش FATEKهمواره صعودی بوده و با توجه به رکود اقتصاد جهانی در سالهای اخیر توانسته سهم بازار و سود دهی خود را حفظ نماید.

مزیت رقابتی

تکنولوژی پیشرو System on Chip(SoC)در زمینه تولید PLCباعث نوآوری و تمایز اصلی FATEkنسبت به سایر رقبا در بازار شده است و تولید محصولات با کیفیت بر پایه تحقیق و توسعه عامل استقبال مصرف کنندگان از محصولات شده است.

انواع پی ال سی فتک:

سری FBs

طراحی تراشه PLCسری FBsبر پایه فناوری SoC(System On Chips)توسط کارشناسان FATEKصورت گرفته است. این تراشه دارای بیش از 120،000گیت می باشد که امکانات قدرتمندی مانند واحد پردازش مرکزی (CPU,HLS)، پورتهای ارتباطی، ورودی و خروجیهای سرعت بالای سخت افزاری، کنترل مکان NCو ورودی های سرعت بالای وقفه(Interrupt)را دارا می باشد. سری FBsقابلیت بالا و اطمینان را با قیمتی رقابتی به ارمغان می آورد.

دستورات قدرتمند با کاربری آسان

سری FBsدارای بیش از 300 دستور برای خواسته هاو کاربردهای مورد نظرکاربران می باشد. این دستورات دارای امکانات مختلفی می باشندکه امکان نوشتن برنامه های پیچیده را که در PLCهای دیگر نیاز به استفاده از دستورات متعدد می باشد ،به سادگی فراهم می نماید. همچنین جهت افزایش قابلیت فهم برنامه، ورودی و خروجیهای هر دستور دارای نشانه مخصوص به خود بوده و محتوای هر متغییر نیز نمایش داده می شود. جهت کاربردهای پیشرفته مانند شبکه نمودن PLCها، کنترل PID، کنترل مکان NCو … دستورات مناسب و قدرتمندی پیش بینی شده است.

گستره کامل تجهیزات جانبی

علاوه بر 204 مدل ماژول اصلی(Main Unit)که در سری FBsوجود دارد، 65 ماژول گسترش انواع I/Oنیز در این سری تعبیه شده است. این ماژولها شامل ورودی و خروجیهای دیجیتال و آنالوگ، نمایشگر 7,16 Segment، ماژولهای دما ترموکوپل و RTD، لودسل، HMIو … می باشند.

سری B1,B1z

FATEKبا پشتوانه 20 سال تجربه و تکنیک پیشرفته در زمینه اتوماسیون صنعتی، اقدام به عرضه نسل جدید PLCبا نام سری B1نموده است. در این سری از تکنولوژی پیشرفته SoCاستفاده شده است که امکانات قدرتمندی شامل واحد پردازش مرکزی (CPU, HLS)، شمارنده/تایمر سرعت بالای سخت افزاری، کنترل مکان NC، پورتهای ارتباطی، حافظه FLASHو SRAMدر تراشه BGAکوچکی گنجانده شده است. این حرکت آغاز پیشرو شدن FATEKدر زمینه تولید و عرضه micro PLCمی باشد.

کوچک و توانمند

بدلیل جای گرفتن قسمتهای زیادی از سیستم در تراشه اصلی، امکان یکی شدن بردهای پردازنده و I/Oدر یک مجموعه فراهم شده که در نتیجه ابعاد PLCبه صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

ساختار قدرتمند با کاربری ساده

ساختار سری B1بر اساس سری پر فروش FBsمی باشد و دستورات موجود در سری B1با توجه به نیاز کاربر و سادگی کاربرد از میان پر کاربردترین و سودمند ترین امکانات سری FBsبرگزیده شده اند.

قیمت رقابتی

به کارگیری تکنولوژی SoCو استفاده از برد دولایه، هزینه تمام شده را در این سری بسیار پایین آورده است. تجربه چندین ساله FATEKدر زمینه ارایه PLCمحصولی با قیمت رقابتی و مورد علاقه مصرف کنندگان را به وجود آورده است.

کیفیت و قابلیت اطمینان بالا

طراحی بی نظیر سخت افزار ، تکنولوژی قدرتمند SoCو همچنین به کارگیری قطعات با کیفیت بالا و کنترل کیفیت سختگیرانه FATEKمحصولی با کیفیت و قابلبت اطمینان بالا را به ارمغان آورده است.